Zagreb je ovih dana gaming metropola

blank

Na Zagrebačkom se Velesajmu sredinom studenog održava deseto izdanje gamerskog sajma Reboot InfoGamer 2024 powered by A1

Najveći regionalni gejming festival privući će desetke tisuća ljubitelja gejminga, esport natjecatelja i stručnjaka iz industrije. Tijekom četiri dana uzbudljivog programa najviše se iščekuje finale 14. sezone A1 Adria League i 4. sezone A1 Student eChallengea.

Program su predstavili Damir Đurović, suosnivač i direktor tvrtke Reboot te organizator Reboot InfoGamera, Marina Parić, voditeljica marketinških komunikacija u A1 Hrvatska te Andreja Šeperac, ravnateljica Regionalnog koordinatora Sisačko – moslavačke županije.

Damir Đurović je najavio nikad veći i nikad sadržajniji Reboot Infogamer powered by A1:

„Ove smo godine smješteni u četiri paviljona na rekordno velikom prostoru od 10 tisuća četvornih metara. Ovo nam je deseta, jubilarna godina i to je najbolji način da zahvalimo našim vjernim gejmerima, posjetiteljima i partnerima. Reboot InfoGamer ne bi bio ovako velik bez podrške partnera kao što je A1 Hrvatska. Sinergija je omogućila rast i razvoj festivala, koji svake godine privlači sve veći broj posjetitelja i gejmera iz cijele regije“.

blank

Kao i svake godine, ključni događaj je finale A1 Adria League. 14. sezona obilježena je natjecanjem u najpopularnijim igrama kao što su CS2, EAFC25, FC Mobile i Brawl Stars, uz mini turnire u League of Legendsu, PUBG-u i Tekkenu.

Više od 3.500 natjecatelja prijavilo se za priliku da osvoji dio bogatog nagradnog fonda dok će se najbolji timovi i igrači boriti za titulu na LAN završnici. Isto tako, A1 Student eChallenge iz godine u godinu sve je popularniji. Ove godine sudjeluje čak 105 studenata s 15 fakulteta, uključujući i nove fakultete poput Pravnog fakulteta iz Zagreba i Veleučilišta u Bjelovaru.

Četiri najbolja tima plasirala su se u završnicu gdje će se natjecati u tri igre, što dokazuje rast i popularnost natjecanja među studentima. Sva će se finala odvijati u nikad većoj A1 zoni koja se u ovogodišnjem izdanju prostire na više od 1.500 metara četvornih.

blank

Bogati nagradni fond za pobjednike svih natjecanja iznosi više od 42.000 eura, naglasila je Marina Parić, voditeljica marketinških komunikacija u A1 Hrvatska:

„Ova je godina posebna za A1 Hrvatska jer slavimo 25 godina inovacija, uspjeha i društvene odgovornosti. Vrijednosti koje se savršeno uklapaju u uspješnih 10 godina Reboot InfoGamera kojima smo ponosni partneri najveće gejming priče u regiji. U sve se odlično uklapa i naša platforma #BoljiOnline kojom nastojimo stvoriti sigurno i pozitivno online okruženje. Tako ove godine lansiramo interaktivnu igru #BoljiOnline svijet kojom želimo olakšati edukaciju najmlađih generacija kroz njima prilagođen, zabavan i gejmificirani sadržaj. S ponosom predstavljamo edukativne aktivnosti koje će mladima pomoći da razviju svijest o online sigurnosti i odgovornom ponašanju“.

U #BoljiOnline kutku, u suradnji A1, Holoneta i CSI-ja posjetitelje očekuje igra #BoljiOnline svijet. Namijenjena je prvenstveno osnovnoškolcima, ali i roditeljima i nastavnicima te kroz pet tematskih virtualnih soba educira o sigurnom ponašanju na internetu obrađujući ključne teme poput trolanja, privatnosti, sigurnosti lozinki i odgovornog objavljivanja sadržaja. Igru možete pronaći ovdje.

Ove se godine A1 zoni pridružio i Inkubator PISMO iz Novske čiji je štand predstavila Andreja Šeperac i istaknula važnost edukacije i podrške razvoju digitalnih vještina među najmlađima. Oni ove godine organiziraju radionice gejminga i digitalnih vještina, uključujući edukativnu igraonicu Moopies za predškolsku djecu i radionice za osnovnoškolce gdje će se učiti osnove izrade videoigara.

blank

Nakon službenog dijela predstavljanja festivala, program je nastavljen panelom „Novi poticaj za ulaganje u industriji videoigara“. Istraživač britanske konzultantske tvrtke Olsberg SPI, Joe Stirling Lee, predstavio je studiju koja pokazuje utjecaj povrata investicija za videoigre u Hrvatskoj.

Na panelu je državni tajnik Ministarstva kulture i medija Krešimir Partl napomenuo da je taj tip poticaja u planu za Ministarstvo kulture, ali da se prvo treba osigurati dodatna sredstva za manje studije kako oni ne bi ostali nekonkurentni u odnosu na velike produkcije, za što predlaže model sličan filmskoj industriji koja poticaje odnedavno financira i kroz porez na digitalne platforme.

Kada bi Hrvatska financijski podupirala produkciju videoigara po modelu programa Filming in Croatia, koji već postoji i omogućava povrat do 30 posto uloženih sredstava za filmske produkcije, analiza Olsberg SPI-ja je procijenila da bi uvođenje ovog poticaja u 2025. godini donijelo oko 450 novih radnih mjesta u industriji do 2029. te generiralo dodatnih 8,8 milijuna eura godišnjih prihoda. Panel je moderirao Aleksandar Gavrilović, glavni tajnik Klastera hrvatskih proizvođača videoigara.